Svar: Sommer og påklædning

26. april 2009

Alder:
13 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Linda og familie

Hvis vi får en rigtig dejlig varm sommer i Danmark, hvilket vi jo håber på - så må jeres dreng meget gerne være ude i shorts, t-shirt eller bare en bodystocking :o) Han har brug for at kunne komme af med varmen fuldstændig ligesom vi andre og han har brug for let og luftigt sommertøj.

Det er dog stadig vigtigt at han opholder sig mest muligt i skyggen og skygge må I lave med parasol eller solsejl i haven, ligesom man kan sidde på et tæppe på græsplænen under et stort træ, hvis man er så heldig at bo et sted, hvor der er store træer ...

Tager I til stranden eller lignende, så er det også en god idé at medbringe solparasol eller strandtelt, så I kan lave skygge der hvor han sidder og ...

Annonce

... graver i sandet, spiser sin madpakke osv.

Man skal være opmærksom på at vand og sand kan give genskind af solens stråler og at solen derfor kan 'ramme ekstra hårdt', når børn leger med sand og vand. Derfor kan det i sådanne tilfælde være en god idé med luftige sommerbukser og bluser, som dækker arme og ben, netop for at undgå forbrænding.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Derudover skal man bruge solcreme, solhat osv. som I også allerede har indkøbt og man skal så vidt muligt holde sig fra middagsolen kl. 12-15, hvor solen er stærkest. Det passer dog ofte med at børn i jeres drengs alder sover middagslur der ...

Så lad os håbe på sol og sommer og rigtig godt vejr - det har vi brug for, og det skal nydes, når det er der - af både store og små :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.