Svar: Sommer og påklædning
26. april 2009
Alder:
13 mdr.
Kære Linda og familie
Hvis vi får en rigtig dejlig varm sommer i Danmark, hvilket vi jo håber på - så må jeres dreng meget gerne være ude i shorts, t-shirt eller bare en bodystocking :o) Han har brug for at kunne komme af med varmen fuldstændig ligesom vi andre og han har brug for let og luftigt sommertøj.
Det er dog stadig vigtigt at han opholder sig mest muligt i skyggen og skygge må I lave med parasol eller solsejl i haven, ligesom man kan sidde på et tæppe på græsplænen under et stort træ, hvis man er så heldig at bo et sted, hvor der er store træer ...
Tager I til stranden eller lignende, så er det også en god idé at medbringe solparasol eller strandtelt, så I kan lave skygge der hvor han sidder og graver i sandet, spiser sin madpakke osv.
Man skal være opmærksom på at vand og sand kan give genskind af solens stråler og at solen derfor kan 'ramme ekstra hårdt', når børn leger med sand og vand. Derfor kan det i sådanne tilfælde være en god idé med luftige sommerbukser og bluser, som dækker arme og ben, netop for at undgå forbrænding.
Derudover skal man bruge solcreme, solhat osv. som I også allerede har indkøbt og man skal så vidt muligt holde sig fra middagsolen kl. 12-15, hvor solen er stærkest. Det passer dog ofte med at børn i jeres drengs alder sover middagslur der ...
Så lad os håbe på sol og sommer og rigtig godt vejr - det har vi brug for, og det skal nydes, når det er der - af både store og små :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske